torsdag 12 november 2015

Bloggäventyr: Sökte en kåt polsk kvinna från Skåne-se resultatet

Mitt bland allt kaos med flyktingar, gränskontroller, dagliga politiska utspel, utspelade sig en lustig historia på bloggen. 
Inte ofta men ibland, kollar jag in trafikflödet till bloggen. Det är inget som är offentligt. Endast jag som driver bloggen har rätt att ta del av statistiken: hur hittar besökarna Calle Rockbäcks BLOGG med 3089 inlägg? 
Vägarna in är otaliga. Mest Google, naturligtvis, men även en uppsjö andra vägar. Så finns också trafikkällor, alltså sökord. 
Det brukar i normala fall inte alls vara spännande. 
Harmlösa.
Tills i går. 
Någon hade googlat på: kåt polsk kvinna Skåne-och hamnat på bloggen. 
Nu blev jag nyfiken på allvar. (texten fortsätter efter bilden)
Mig veterligt har jag aldrig på bloggen skrivit om kåta polska kvinnor i Skåne. Jag skrev in orden på Google. Vips kom det upp en massa sajter till kåta polskor. Men som sagt var, inget som jag pysslat med på bloggen. 
Jag klickade då in mig på Googles bildarkiv för kåta polska kvinnor Skåne. Upp ploppade en drös med bilder, både Fredrik Reinfeldts nya flamma som har en italiensk far, Mikael Wiehes turnéaffisch från 2010 samt någon som pysslade med en toastol-inringad på bilden här ovanför. Den bilden kom just från ett av mina otaliga blogginlägg. 
Den som nu var sugen på en kåt polsk kvinna som hånglade med en toastol klickade sig alltså in den vägen. 
Snacka om överraskning. 
Vederbörande hamnade på ett blogginlägg den 17 maj 2011, Norges nationaldag, som handlade om en skurhink på ett lyxhotell i New York. 
Chefen för den Internationella valutafonden, Dominique Strauss-Kahn, anklagades för att galen av kåthet hoppat på hotellets städerska. 
Jag illustrerade inlägget med en skurhink och städning av toastolen. Någon kåt polsk kvinna fanns inte. 
Snopen blev besökaren. 
Slakare också, kan tänkas. 
Visst händer det roliga saker i världen.

Inga kommentarer: