lördag 31 oktober 2015

Världens första Halloween monster i lödder-i Lomma!

Det är mycket möjligt att jag kan ha fel. Jag har i alla fall dammsugit USA, Sverige, Europa, Afrika och Asien, efter ett Halloween monster i lödder. 
Googlat som en galning, men nej. 
Ingen löddrig fubick (skånska för dåre) i det lukrativa ämnet Halloween fann jag någonstans. Allra minst en löddrig farfar. (texten fortsätter efter bilden)
Ni som läste blogginlägget igår vet hur det började. 
Ni som missade, rulla bloggen en bit ner. 
Mina barnbarn kladdade in mitt vackra anlete med vanligt raklödder. 
Räkna med att vi hade hur kul som helst. 
”Farmor, farfar är galen, sa barnen mellan skrattsalvorna och smetade in farfars kran samt den vackert byggda pannan med raklödder. 
”Mycket ska man då behöva stå ut med”, kved hustrun. 
Simsalabim. 
Jonathan och Samuel hade plötsligt skapat världens första Halloween monster av en livs levande farfar.
Löddrig.
Alltså.
Lomma först. 
Igen.

Inga kommentarer: