torsdag 15 oktober 2015

Lommabladets reporter i våldets Jerusalem

En gång i tiden var Ellen Skärstrand hemma hos mig. Hon var reporter på Lommabladet. Nu skulle det göras reportage om min blogg. 
Jag vände delvis på steken och gjorde i min tur en story på Ellen som jag körde ut på bloggen. Jag förstod redan då, att här hade jag en ung kvinnlig kollega med stora ambitioner. Så jag placerade henne framför den klassiska filmaffischen av ”En Ding, Ding, Ding, Ding Värld”. Jag kunde inte då ana så rätt jag skulle få. 
Lommabladets unga begåvade reporter är numera frilansjournalist som studerar arabiska i Jerusalem. 
I går läste jag så i Aftonbladet att Ellen Skärstrand hamnat i händelsernas centrum. Nya knivattacker i Jerusalem med dödlig utgång. 
Gärningsmännen sköts ner av polisen. 
”Jag hörde skottlossning från min bostad”, berättade hon för mig i morse. 
Tala om ”En Ding, Ding, Ding, Ding Värld”. 
FOTNOT: Mitt blogginlägg om Ellen. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: