måndag 31 augusti 2015

TV-priset Kristallen: ”Ser jag aldrig på TV? ”

I går kväll var det stor baluns i TV3. TV-priset Kristallen delades ut till Sveriges bästa TV-program. 
Jag missade helt kalaset som sändes i TV3. Det kan beror på två saker: det sändes i TV3 som jag aldrig tittar på eller att jag aldrig någonsin tittar på TV. 
Det första stämmer. 
Det andra stämmer inte alls. 
Jag ser mycket på TV som nyhetsprogram, dokumentärer, filmer, sport och underhållning. Ofta känns det som om man tittar alldeles för mycket på TV. 
När jag borrar ner mig i programmen i de 17 priskategorier som nominerades till årets Kristallen, förstår jag varför. 
Endast några enstaka program hade jag sett. 
De flesta hade gått värdshus förbi, så att säga. 
Vem kan bry sig när Bolibompa-draken och någon som heter, Gunilla Persson, blivit nominerade som årets TV-personligheter? 
Inte jag i alla fall. 
Den interna TV-festen höll emellertid stilen in i det sista. 
När Måns Zelmerlöw delade ut priset till årets underhållningsprogram läste han upp från sitt papper: 
”Vinnare är ”Let’s dance”! 
Kaos utbröt. Det var nämligen helt fel. Någon hade helt enkelt skrivit fel på Måns papper. Rätt vinnare skulle nämligen vara, ”Idol”. 
”Jag förstår fortfarande inte om det här är ett skämt eller allvar”, kommenterade programledaren Pär Lernström fadäsen. 
Nu kanske ni förstår bättre varför jag aldrig tittar på TV3. Fast det sista tycker jag var rätt så roligt. Man kanske skulle börja titta på TV? 
Bonus: Programledaren för, "Bonde söker fru", Linda Lindorff, blev så arg över att hon inte vann, så hon lämnade galan i vrede. Rätt kul det också.

Inga kommentarer: