tisdag 25 augusti 2015

Plommonnäsa

Dummare än så kan man inte känna sig, än att få ett plommon till clownnäsa. 
Jag har levt större delen av mitt 69-åriga liv bland sladdar. 
Det har utomhus varit sladdar både i jorden och i luften. 
För inte tala om inomhus. 
Sladdröran började förgifta medborgarnas liv när TV-apparaten började yngla av sig den ena mackapären efter den andra. 
Sladdhelvetet exploderade sedan i samband med datorns intrång. 
Ormbo kallades det för. 
När jag nu köpte fyra biljetter på mina årskort till kvällens match mellan MFF-Celtic fick jag emellertid plommonnäsa. 
Jag kunde icke skriva ut några biljetter. Trots minst ett halvt dussin ormbon med sladdar runt mina fötter. 
Ja, vad gör man? 
Jag skrev ett lagom argt mail till Ticnet. 
Svar: 
”Hej, dina betalda biljetter finns laddade på årskorten". 
Plommonnäsa flera gånger om. 
Blåst. 
Dummare än en clown. 
Hur fan gick nu det till? 
Dessutom, kära vänner, utan hjälp av alla mina sladdar. 
Jag har också glömt bort att jag kan få Alzheimer.
Vad är klockan? 

Inga kommentarer: