söndag 9 augusti 2015

MFF:s segertåg fortsätter- Todde rev av en boogie woogie

I början av 1990-talet var Todde MFF:s officiella maskot. Namnet på den tiden självklart: Todde efter den legendariske spelaren och ledaren i klubben, Todde Jönsson. 
Efter några magra år utan framgångar för klubben pensionerades Todde. Numera huserar han hemma hos mig. 
Håller mig sällskap när Malmö FF lirar. Jag är ännu inte i skick efter olyckan den 3 april 2014. Det får än så länge bli TV-soffan. 
Och det svider. 
Både Todde och jag lider alla helvetes kval: nervdramat med 10 man sista 30 minuterna mot Saltzburg åter nervdrama i söndagens match mot IFK Göteborg. 
MFF får efter ett kompakt spelövertag en man (felaktigt?) utvisad. 
Nervdallring. 
Nu gick det vägen med ångvältsspel. MFF behöll ledningen från första halvlek och vann till slut efter en stökig andra halvlek med 2-1. 
Viktiga tre poäng som ger kontakt med tätduon i allsvenskan. Bara fyra poäng efter. 
Todde blev så glad, att han satte sig vid pianot och drog av en boogie woogie. Segerpsalmen för dagen. 
Här nedanför Todde med mig på en tidigare match på Swedbank Stadion. 
Vi är snart där igen.

Inga kommentarer: