onsdag 26 augusti 2015

MFF-dregel! Slickepottens Dag

En sådan här dag svävar man omkring som en lättad blå fjäril. Dagen förvandlas också lätt till, Slickepottens Dag. 
Många anser att en slickepott tillhör köksutrustningens viktigaste verktyg. I dag får jag ta till hela tre stycken för att kunna sörpla i mig allt som skrivs efter MFF:s bragdmatch mot Celtic. 
Inte ett ord får missas. 
Aftonbladet men främst Expressen/Kvällsposten fullständigt dreglar över med Malmö FF:s makalösa uppvisning i går inför en kokande arena i Malmö. 
Det var till och med så, att hela stadions betongfundament gungade oroväckande under fötterna när över 20 000 människor stod upp och hoppade i 95 minuter. 
Nu hoppas jag Malmöpolitikerna vaknar. Här har man världens chans och rida på vågen med integration. 
För det ska ni veta: på arenan fanns det hysteriskt glada människor från alla möjliga omöjliga länder-både på planen och inte minst i publikhavet. 
Alla nationer enades när matchen blåstes av i en enda stor kramfest, t o m 1050 Celtic-supportrar från Skottland, stod upp och applåderade MFF. Malmöpubliken gav en rungande tack-applåd tillbaka.
Det är väl bara vänsterpartiets folk som sitter och surar i en källarlokal i centrala Malmö. En vänsterpartist tycker nämligen ingenting här i livet är det minsta roligt. 
SÅ! 
Vakna nu övriga politiker i Malmö. Här får ni ert livs chans och haka på. Dansa med när Malmö jublar.
 Nu har jag inte tid att skriva mer. Jag måste få slicka i mig allt godis. 
Mycket att göra nu.
Det är ju för böveln Slickepottens Dag.

Inga kommentarer: