söndag 2 augusti 2015

Broken heart-MFF 2015

Jag hade problem med att komma i sömn i natt. Jag hade tidigare under lördagen sett ett hjärta som definitivt brast. 
Nej, det var inte mitt eget hjärta som gick itu utan MFF:s klubbhjärta på Kopparvallen i Åtvidaberg. Detta stjärnfyllda lag spelade som ett juniorlag i första halvlek. 
Åtvid gjorde 2-0 på ett löjligt enkelt vis. Skammens rodnad.
Denna legendariska klubb som alltid haft ett stolt hjärta bland spelarna gick i tusen bitar. Jag tror mig aldrig sett MFF spela så hjärtlöst under de 60 år jag följt klubben. (texten fortsätter efter bilden)
Till slut lyckades man få till en kvittering, 2-2, mot detta bottenlag. 
Det var hjärtslitande att se. 
Mycket riktigt sågar tidningarna i dag. 
Vems fel det är? 
Givetvis i första hand tränaren Åge Hareide samt också självklart sportchefen Daniel Andersson som får ta åt sig kraschen i årets allsvenska. 
Det har varit ett jävla plottrande med laget under hela säsongen. Egna produkter har hållits på halster. Trötta spelare som varit bänkade eller lirat i kavaj på läktaren i andra klubbar har i stället köpts in, bl.a. två norrmän som är genomusla.
Saltzburg i Champion League hemma på onsdag. 
Det här MFF-gänget som icke äger något klubbhjärta har inte där att göra.
Broken Heart låter som en ledsen country song: My best friend crashed...

Inga kommentarer: