tisdag 21 juli 2015

Krogliv Lomma: Alla vägar till Beach House STOPPADE!

Sorgligt men sant. 
Handikappade som vill ta sig ner till stranden för en lunch på Beach House i Lomma stoppas. FEM vägar fram. 
STOP! 
Var det inte förbudsskyltning, så höll terrängen standard för terrängfordon. 
Jag stod där med min rollator och kryckkäppar. 
Det gick åt helvete. 
STOP ! 
Skrek emot mig.
Jag tycker verkligen synd om Sara som driver Beach House. För övrigt ett eldorado för kitesurfing. 
Det var så här. Sara hörde av sig till mig i samband med mina inlägg på bloggen om det blommande kroglivet i Lomma. 
Kunde jag inte tänka mig titta ner till Beach House? 
Jovisst, hemskt gärna, svarade jag. 
Det blev inget besök. 
Alla vägar bär till Rom, heter det som bekant. 
Ingen väg bär en handikappad figur till Saras spännande ställe på Lomma Beach. Det är faktiskt en omöjlighet ta sig dit. Jag vill inte ens tänka på rullstolar. Rejäla terrängfordon är vad som gäller. Om inte förb...osv.
Skäms på er myndigheter! Ni som har stängt in Sara bakom lås och bo. 
Jag kan väl aldrig tänka mig att semestrande kommunhövding, Anders Berngarn, tycker det här är rim och reson? 
Jag fick fingret.

Inga kommentarer: