onsdag 15 juli 2015

Jag har köpt mig en mobil EKG-apparat

Folk köper så mycket. 
Folk skaffar sig både det ena och det andra. 
Folk resor, hit och dit.
Jag köper ingenting.
Jag skaffar mig ingenting. 
Jag åker ingenstans.
Nu blir det ändring på det. 
Jag har köpt en mobil EKG-apparat för 2698 spänn. Den är på väg hem med postryttaren. 
Har man blivit el-konverterad åtta gånger för hjärtflimmer, är man klart i riskzonen för en stroke. Jag måste skaffa ett tätt försvar.
Normalt tar man EKG på sjukhuset eller vårdcentralen. Mycket slangar och skit. Nu kan jag ta mitt eget EKG med en liten behändig apparat. 
Hemma. 
Sittande på pinnstolen i köket.
Fräckt som tusan.
Svar får man direkt i manicken. 
Sedan kan jag med ett USB-minne köra in svaret i datorn. Kolla på grafen-se nedanför-som är rena rama grekiskan och det som är så komplicerat. 
Då kan jag maila in grafen till min hjärtläkare på Universitetssjukhuset i Lund som är en fena på göra det obegripliga begripligt. 
Vad säger då min hjärtläkare om mitt tilltag? 
Jag vet inte. 
Han är på semester. 
Rapport följer. 
Frågan är om jag gör som folk gör mest: bränner pengar. 
FOTNOT. Det finns också numera en mobiltelefon som tar ens EKG. Grejen är den, att jag behöver ingen ny mobiltelefon.

Inga kommentarer: