måndag 1 juni 2015

Simsalabim! Hyvel-Börje gjorde det omöjliga. Skrothögen blev en engelsk telefonkiosk

Ni som hängt med i bloggens äventyr minns säkert när jag visade upp Hyvel-Börjes senaste fynd; en skrothög till en klassisk engelsk telefonhytt/kiosk. 
Har människan helt spårat ur, tänkte jag i mitt stilla sinne. 
Icke så Börje inte. 
Snart nog reste sig den, minst sagt, rostiga skapelsen yrvaket rakt upp. Sammanskruvad, filad, plus tusen andra saker samt grundad med gråaktig färg. 
Ja, ni kan själva beskåda underverket. 
Nu är f d skrothögen rödlackad, fin som snus. Bara en drös med små rutor ska monteras på plats. Ett hästjobb, jag lovar. 
Simsalabim!
Hyvel-Börje har en egen klassisk engelsk telefonhytt/kiosk hemma på tomten. Rödlackad är f d skrothögen också. Alltså precis som den ska vara.
Det krävs en självklar fråga till detta orakel på fixa och dona. 
Jag ställde frågan:

Inga kommentarer: