torsdag 25 juni 2015

Nu showas sommarvärmen in i Lomma

I går rullade jag ut en sväng med rollatorn. Det blåste spik. Jag borde haft både vantar och vinterbrallor, för jag frös duktigt. 
Därför blev jag bättre till mods, då SMHI spådde värme i nästa vecka. 
Gladare ändå blev jag av att det är Bodil som kommer med sommarvärmen till Lomma. Bodil som är något av en profil i Lomma, har som många andra i vår ålder sina krämpor. Därför är hennes tåga anmärkningsvärd. 
” Eftersom jag älskar sjunga och apa mig, startade jag i julas showgruppen PRO-VI-VA. Vi är ett gäng glada pensionärer som sedan dess tränat och tränat. Upplägget är som en nummerrevy med sång, dans och sketcher. Det här har fyllt oss dag som natt. Riktigt bra har det blivit, om jag får säga det själv. De flesta texterna har vi skrivit själva, så det så. Showen har premiär den 30 juni kl. 18.00 på Lommas Dansrotundan.” berättar Bodil för mig. 
Jag tycker namnvalet är kul. 
För hälsodrycken med nästan samma namn innehåller den levande bakteriekulturen Lactobacillus plantarum. 
Är det något vi skröpliga pensionärer behöver, så är det just Lactobacillus plantarum i våra stela lemmar. 
Det gör inte saker och ting sämre av att sommarvärmen showas in i Lomma för futtiga 40 riksdaler. 
Köp biljetter, Gott Folk. 
Ta tåg, flyg, bilen, rullstolen eller som jag rollatorn. Det här kan bli hur kul som helst.

Inga kommentarer: