tisdag 16 juni 2015

Lommabor till motattack mot gässen

Det är några elaka jäklar, grågässen. 
I dessa tider då de har smått anfaller de gärna oss boende. 
Själv har jag fått använde rollatorn som flugsmälla, när jag attackerats. 
Inte nog med det. 
De skiter precis över allt. Skitar stora som prinskorvar. 
På badstranden. 
I badvattnet. 
På gångar och cykelbanor. 
Skiten ligger i drivor på bryggor och landbacken. 
Hallå! 
Vi boende i hamnhusen vadar i skit. (texten fortsätter efter bilden)
De drar sig också allt längre in mot där vi bor-se bilden. Snart har vi gässen i våra täppor. Kanske t o m i hallen. 
Bostadsrättsföreningarna Skrattmåsen (min) och Ankaret har nu i en gemensam skrivelse klagat till Lomma kommun. 
Det är inte första gången som klagomål kommit in från de boende. 
Jag var med och röjde om gässen, grå-och kanadagäss, redan i slutet av 1990-talet. Svaret har alltid varit; ingenting. 
Jo visst,man började picka ägg. 
Vad har det hjälpt? 
Inte ett dugg. 
I stället blir gässen bara fler för varje år som går. 
I dag tisdag, höll jag förresten på och köra rakt in i en flock i Lomma. 
Parkchefen Lennart Persson. Det är hög tid att vakna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min systerson som bor med sjötomt har i många år försökt stoppa gässen från att komma upp och röja och skita ner tomten. Det var som att hålla undan rådjur från en trädgård. Inget hjälpte. Så köpte han en robotgräsklippare och som en bieffekt : inga gäss! Jippiii!!!!!! Tre dagars glädje, sedan fattade gässen att den där maskinen var helt ofarlig.