lördag 27 juni 2015

Inför U21-matchen i kväll-häckarnas krig i Lomma

Något ska man stilla sina franska nerver med. 
Semifinalmatchen mot Danmark blir inte lätt på något vis. Danskarna kan mönstra den bästa årgången på många år. 
Därför valde jag kalla in häckkommandot till Täppan. 
I mars kollar vi in varje knopp som tittar ut. Dessa små tingest rör oss nästan till tårar. Det år sååå gulligt som sååå. 
I april jublar vi åt varje knopp som brister.  
GRÖNSKA PÅ G!
I maj njuter vi av den skira grönskan. Suckar och blir poeter.
I juni växer grönskan oss över huvudet.  Ogräs, blad och kvistar i vägen.
Människan förvandlas till en ond varelse.
Då kallas häckkommandot in. 
Maskiner brummar, krattor rakar och den grönska vi njöt så in i baljan av i maj kapas nästan in till kvisten. 
Själv satt jag i min stol som en annan byggbas och röt: 
”Lite till. Spar någon blomma. Om nödvändigt”. 
Hur gick det då med mina franska nerver?
Ja, det återstår och se. Efter 21.00 i kväll. 
Vad ska klippas om Guidetti och grabbarna går till final på tisdag? 
Jag får väl gå till frissan Pernilla igen.

Inga kommentarer: