måndag 15 juni 2015

Hasse Anderssons ”Guld och gröna skogar” lockade närmare 9 miljoner till Calle Rockbäcks BLOGG

I bland räcker orden inte till. De tar slut. Det är vid sådana tillfällen man vill vara en ordspruta som Björn Ranelid. 
Precis så är läget just nu. Mina ord tar slut. 
Orsaken är något så banalt som guld och gröna skogar. Låtsuccén som Hasse Andersson fått sitt livs break med. Den visar sig även bli mitt break som bloggare här i livet. 
Goe Hasse, vad har du ställt till med? (texten fortsätter efter bilderna)
Den 7 mars skrev jag om låten när Hasse Andersson gick vidare till Mello-finalen. Jag förutspådde den enorma framgången i min text-se här ovanför.
Årets sommarlåt, skrev jag bl a i marsmånens sken. Precis så blev det. På landets skolavslutningar sjöngs låten. 
I Lomma. 
I Dalby. 
På Spotify har den laddats ner över 12 miljoner gånger. 
GOOGLE hade vänligheten nog att lägga ut mitt blogginlägg på paradplats. 
Bara en sådan sak. 
Nu visar det sig att det har otroliga 8 805 809 visningar. 
Jo, ni läste rätt. 
8 805 809
Nästan hela Sveriges befolkning.
Detta är något högst otroligt. Jag får nypa mig i armen. Klipp från GOOGLE här nedanför.
Hasse borde skicka över en t-shirt som tack till mina fem barnbarn. Vi älskar nämligen låten, Hasse. 
”Det var dans och hålligång uppå logen natten lång 
Det var sommar, det var guld och gröna skogar”

Inga kommentarer: