fredag 22 maj 2015

Lommafesten-inget för en LEGO-GUBBE

Det är så jag brukar svara folk. 
Lego-gubbe. 
Jag bygger upp mitt friskare liv, bit för bit, som man bygger en lego-gubbe. Varje bit blir viktig. Måste vårdas omt. Tar sin tid. Rom byggdes inte på en dag. 
Därför blir helgens Lommafesten en tung börda om man orkar rulla in i folkmassorna. Det finns roligare saker här i livet, än stångas med rollatorn bland magsura medmänniskor. (texten fortsätter efter bilderna, här nedanför)
Lego-bygget är för dagen lång ifrån färdigt. Ja, ni ser själva på bilden här ovanför. Det är ungefär där jag befinner mig i dag. Inte mycket att komma med. 
Efter den förödande olyckan för mer än ett år sedan, måste det till fler spännande bitar innan hela gubben blir någorlunda normal. 
Mitt mål är i alla fall att under lördagen försöka rulla några hundra meter ner till Centrumtorget. 
Lommabon och TV-kocken, Tareq Taylor, bjuder på kycklingtacos. 
Varför inte, men vi får se. 
Jag är tveksam. 
Den späckade Lommafesten är inget för en lego-gubbe. 
Sådan är verkligheten. 
Jag är glad ändå.
(Större bild? Försök klicka på bilden)

Inga kommentarer: