lördag 23 maj 2015

Lommafesten-årets folkfest

I bland går inget som man tänkt sig från början. 
Här vill man gärna frossa med kyckling-tacos på Centrumtorget i Lomma. 
Helt gratis. 
Stjärnkocken, TV-kändisen och Lommabon, Tareq Taylor, brassade nämligen tacos för brinnande livet. 
Sparbanken bjöd. 
Gratis!? 
Rena rama pensionärskäket. Kön längre än ormen. Där sprack gratismumman. Orken fanns där inte. Tröstnappen blev en ballong som Sparbanken bjöd mig på.
Nej, i stället för tacos, fick jag bönan Britt i rollatorn. Det var naturligtvis rena vinstlotten. Och även det helt gratis. 
Problemet var hennes man, Ebbe (lilla bilden till höger), som stod och spanade in rollator-romansen.  Jo, han ser bekymrad ut.
Därför fick jag rulla vidare utan Britt ner till Walters nere vid biblioteket. 
Satte i mig en oslagbar kolgrillad hamburgare med hemgjord pommes. 
Fantastiskt gott.
Samtidigt upphissade i en kran, högt i luften, genomförde två luftakrobater ett hisnande nummer. 
Efteråt rullade jag duktigt sliten hem till min stilla vrå. 
Årets Lommafest-en publiksuccé som jag aldrig upplevt maken till. Det pågick aktiviteter precis över allt i byn. Lomma Event har ännu en gång slagit mig med häpnad.
Undrar just var Britt och Ebbe tog vägen i folkhavet? 
Tareq Taylor kommer i vilket fall som helst, aldrig mer att laga tacos. 
Rätt säker på det. 
Stackars människa.

Inga kommentarer: