lördag 2 maj 2015

Tvålen från Himalaya--Gubbatvål som botar flinten

I gamla tiders Vilda Västern, drog det omkring skojare som sålde under-dunder-medel mot flinten. Det var då det. 
I min spännande samling med udda ting från platser runt om i världen fann jag tvålen från Himalaya. 
Supertvålen som är bra mot mjäll, klåda, infektioner och, inte minst, förebygger håravfall. Kommer genast att tänka på min vänkrets. 
Där finns det glada gökar med betydande problem med just håravfall. (texten fortsätter efter bilden här nedanför)
Själv har jag trots min vackra ålder en gedigen hårman. Andra sidan har jag en viss klåda i hårbottnen. Fast man får ta saker och ting för vad det är. 
Den här tvålen från Kathmandu i Himalaya, Nepal, får vila tryggt på hyllan med gott om andra tokiga saker. Många levererade av Rolle af Trollhättan, bloggens egen äventyrare. Inte minst den märkliga tvålen. 
När jag ringer honom skrattar han gott, men genast går det allvar i vårt samtal. 
Där jordbävningen nu ställt till det, har Rolle kört omkring med motorcykel. 
Nu undrar vi över människor han mött, vägar han kört. Möjligen har 10 000 människor omkommit. 
”Fruktansvärt”, säger han och tar upp tvålens magiska egenskaper igen. 
Mitt i all tragedi, tillåter vi oss skratta åt en tokig tvål. 
Det kändes skönt.

Inga kommentarer: