söndag 24 maj 2015

Finland öppnade upp för mums-mums Måns seger

Rysaren började med Montenegro. 
En dam i glittrigt svart gav Albanien 10 poäng och Serbien 12. 
Full pott. 
Rakt ner i graven. 
Kändes det som.
Snart nog ordnade det upp sig. 
Krista Siegfrids från Finland rättade till haveriet och skrek rakt ut; ”MUMS-MUMS MÅNS!" 
Och gav Sverige kvällens första 12 poäng. 
Den poängskörden öppnade upp för en svensk segerkväll i Wien. Några ord om mums mums efter bilden, här nedanför.
Den 14 mars skrev jag i ett blogginlägg om Måns brakseger på hemmaplan. 
Jag berättade om varför Måns kallades för just mums-mums. Skapade bilden här ovanför. Den enda i sitt slag. 
Google har placerat den som första bild.  Därför har bloggen i natt fått drös med besökare. Tack för titten in.
Jag var också faktiskt först med att berätta storyn. 
Nu ser jag i TV finska Krista stå och skrika mums-mums rakt ut inför några hundra miljoner TV-tittare. 
Gissa var hon hittat den mumsiga pärlan? 
Jag fick nästan på storhetsvansinne i TV-soffan. 
Krista tävlade för övrigt för Finland i Malmö 2013 med låten Merry Me. Slutade på 24 plats av 26 startande länder. 
En sådan här kväll spelade det ingen som helst roll. 
Mums på dig Krista. 
FOTNOT: Länken till mitt inlägg den 14 mars i år. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: