måndag 20 april 2015

MFF slog Hammarby-både på planen och läktaren

Det skulle dröja tills andra halvlek skulle börja. Sedan kunde inte Hammarbys fans hålla sig längre. 
Bengalerna tändes. 
Röken fyllde arenan och TV-apparaterna. Bilden här ovanför är min TV-ruta. 
Spelarna gick upp i rök. 
Bilden gick samma väg.
Både publiken på Stadion och hemma i TV-soffan buade ut sabotaget. Tack och lov klarnade livet snart igen. Matchen kom i gång.
MFF vann matchen rättvist med 3-1. MFF:s supportrar tog hem kampen på läktaren. Inga bengaler tändes från det blåa hållet. 
Inte nog med det. 
Tifot som visades upp före matchen storslaget; namnen på alla Malmös stadsdelar visades upp. Jag hittade t o m Ellstorp, där jag växte upp-den röda pilen som jag lagt in. 
Bra jobbat, pågar. 
Vinst över Hammarby. Både på planen och läktaren. 
Det känns som en klackspark.
FOTNOT. Bilden från Stadion, skickade Storsonen som var på plats, rakt hem till mig i TV-soffan. Denna underbara teknik som endast fanns i sagornas värld för 20 år sedan.

Inga kommentarer: