söndag 19 april 2015

Läppförstoring

Kan konstatera att det åter är tid för en ny sväng om läppförstoring. 
Det är mest damerna som ägnar sig åt denna försköning. Mellan varven går det åt helvete. Läpparna blir groteska. 
Bortglömda i denna hantering är alltid bonnläppen som saknar all glans av glamour.
Sorgligt. 
Mobbing. 
Om bonnläppen varit en tiggerska, hade det varit annat ljud i skällan. 
”Det är väl klart som korvspad att även de kvinnliga tiggarna ska få en läppförstoring. Kommunernas skönhetsråd betalar”, hade alla till vänster gapat om. 
Bonnläppen på löpet är mina mindre sköna läppar som behöver ett lyft inför framtiden. 
Det är inget ovanlig att skönhetssalonger ger kvinnliga bloggare gratis eller kraftigt rabatterade behandlingar. 
Allt för att de ska marknadsföra deras produkter och ingrepp. 
Under alla mina år som bloggare, har jag aldrig någonsin fått ett sådant erbjudande. Vi bonnläppar mobbas av skönhetsmaffian. 
Andra sidan av saken; visst är jag nyfiken på hur man skulle gå till väga, för att flytta mustaschen upp i näshålan. 
Nej, om man skulle ut och köra lite skit.
FOTNOT. Snabb kommentar från Thorbjörn Falk på Facebook; "Jag kan ge dig en fläskläpp - gratis!" 

Inga kommentarer: