tisdag 14 april 2015

Hillary Clinton-ett politiskt djur

Hillary Clinton-ett politiskt djur! 
Nej, det är inget jag hittat på. Det är Mona Sahlins egna ord från ett TV-inslag, när Hillary meddelat att hon ställer upp i valet som Amerikas president 2016. 
Jag skrev en kommentar på Facebook; 
” I djurparken känner man igen varandra”. 
Rätt så kul, om jag får säga det själv. 
Hur som helst har Monas snitsiga djurförsök fastnat. 
Vilket djur menar Mona Sahlin? 
Det är något med Hillary Clintons ögon, säger jag. Det får ni allt hålla med om.
Redan i november skrev jag på bloggen, att på Internet var stödet för Hillary Clinton glasklart. Det blev jag glad över, för jag gillar detta vassa fruntimmer skarpt. 
Tänk om man ägt ett uns av hennes begåvning? 
Ja, så var det det där med ögonen som jag fastnade för. 
Givetvis kommer jag och tänka på en katt, men jag vet inte. 
Nog för att Hillary kan både fräsa, klösa och gosa med Bill. Det är den ena sidan. 
Den andra sidan är att äga kattens smidighet i den amerikanska snåriga politiken. 
Fast jag vet inte. 
Det är det där med hennes ögon. Blåa som Medelhavet.
Båda mina fruntimmersvänner, Boel och Bodillan, kan det där om katter tusen gånger bättre än vad jag kan. 
Kanske de har lösningen?
Är det en katt i djurparken, Mona Sahlin, menar?
En politisk markatta? 

Inga kommentarer: