torsdag 2 april 2015

Redhawks till SHL-900 000 besökare till BLOGGEN!

Vilken dag. 
Först var jag under eftermiddagen på Universitetssjukhuset i Lund och fick några hundra volt genom kroppen (elkonverterades), för mitt hjärtflimmer. 
Det gick alldeles utmärkt. 
Fick en brännskada,alternativ allergisk reaktion på huden över där själva hjärtat sitter, samt efter den andra plattan ett hyfsat brett fält även på ryggen. Påminner om en handflata.
Det är sådant en hjälte får ta. 
Det bästa är att mitt hjärta åter tickar rätt igen.  
Härligt!
Sedan mitt i den dramatiska kvalmatchen till SHL mellan Leksand IF-Malmö Redhawks slog min blogg ett makalöst rekord. Passerade 900 000 besökare. 
900 000!
Nu går vi mot miljonen med pukor och trumpeter.
1 000 000 besökare!
Tänk er det. Jag fattar det inte själv.
JIPPI! 
Ja, så vann Malmö till slut den avgörande matchen med 4-2. Därmed är man efter åtta tunga år i allsvenskan klara för spel i SHL. 
I morgon-läs långfredagen-kommer Kvällsposten med hockeylegenden, journalisten Alf Karlsson (grattis på 65-års dagen, så här i efterhand), i spetsen, att slå på alla trummor som tidningen kan hitta. Nu kör vi eller; 
VI KÖR PÅ!
(Man kan få hjärtflimmer för mindre) 
FOTNOT. Inte nog med det. Malmölaget Pantern blev också i kväll klara för spel i hockeyallsvenskan. Det är en bragd. 

Inga kommentarer: