fredag 27 mars 2015

Tom i bollen

Ni har säkert hört uttrycket förr; tom i bollen. 
Det innebär att ens tankar är blanka, i stort sett. Det är i alla fall ingen självklar tanke som stiger fram starkare än någon annan. Man känner sig tom, helt enkelt. 
Jag tog en selfie på min egen tömda skalle. 
Bilden av tom i bollen är grå/vit som en hårig morgondimma. Man ser också en bit av pannan, glasögonen och kranen. Dessa ting har inte ett dugg med saken att göra. 
Varför är jag då tom i bollen? 
Jo, jag har inte fyllt den med några intryck. 
I kväll kommer den tomma bollen däremot att bli sprängfylld; Zlatan ska spöa Moldavien i TV5 samtidigt som Stenmark bjuder upp till en ny stabbig dansrunda i TV4. Mitt i allt detta tränger sig Skavlan in med Åkesson i SVT1. 
Det är inte slut med det. 
Malmö Redhawks förvandlar Leksands IF till en dalahäst i Viasat hockey. För inte tala om alla nyhetssändningar som forsar in i bollen under hela dagen. 
Ja, sedan ska alla tidningar som droppar in läsas, varvas gärna med någon spännande boksida. Om en stund ska dessutom sommardäcken på. 
Bilen ska rulla fint som bollen.
Bollen kommer vara sprängfylld, när John Blund dyker upp vid midnatt. 
Det känns trots allt skönt att få vara tom i bollen några timmar under förmiddagen. 
En får tacka så mycket.

Inga kommentarer: