söndag 4 januari 2015

Hypnos

I Nyhetsmorgon i TV4, dök det plötsligt upp en figur som tog på sig hypnotisera bort Claras sockersug. 
Det där borde man allt pröva, fast något mer handfast. Något mer bildmässigt i rutan. 
Varför inte låta hypnosen låta offret tro sig vara ett paraply? 
Det är alltid praktiskt att kunna fälla upp en paraply, när regnet plötsligt börja falla.
Sagt och gjort. 
Hustrun fick bli försökskanin. 
För att öka svårighetsgraden på själva hypnosen kopplades kompis Lennart i Halmstad in. Kersti, hustrun, skulle också utrustas med en paraply. 
Det fanns bara ett aber med det hela som jag såg det. Bara det nu inte blev en solparasoll. Då hade något blivit allvarligt fel, men det är sådant man får ta. 
Hypnosen började. 
Jag satt vid frukostbordet i Lomma. Stirrade hustrun i ögonen och talade lugnande om en skön paraply. 
På Österängsgatan 16 i Halmstad satt Lennart med sin hypnotiserade hustru. Kersti har en stark bak-vänd personlighet som inte är att leka med, murrade till svar. 
Hur det gick?
Ja, inte fan fick min hustru någon paraply. 
Hon lade sig på golvet och sprattlade med benen. 
Mina regnbågsfärgade ögon förvandlade henne till en pinuppa. 
Satan. 
Hur gör jag nu? 
Återställningen. 
Inte kan gamla människan ligga där och sprattla. 
Från Österängsgatan 16 i Halmstad, flöt följande rapport in: 
”Jag stirrade så vi blev båda rödögda. Men paraply, nja. Hon började faktiskt mer se ut som ett ösregn. Nämen...jag tror minsann det t o m börjar regna i köket. 
Vad gör jag nu?” 
”Ärligt talat, Lennart, jag vet inte. Det sa han aldrig något om. Han som botade sockersuget i TV4.” 
”Calle!” 
”Ja, vad vill du.” 
”Du kan ta dina hypnoslektioner och fara till ett varmare ställe. 
DÄR DET INTE REGNAR.” 
”Ja, det ska jag. Vi hörs.” 
”Nej så fan vi gör.” 
Klick.

Inga kommentarer: