tisdag 9 december 2014

Vesuvius-stendöd vulkan

Precis så känner jag mig inför Olympiacos-MFF i Champion League i kväll. 
Vesuvius-en stendöd vulkan. 
En gång i tiden åkte jag linbanan upp till denna slocknade vulkan. Det var inte världens säkraste linbana. Seg och skakig på väg uppför till den döda kratern. 
Väl på toppen kunde man vandra ner i vulkanen som var lika fridsam som ett kyrkorum på landet hemma i Sverige. 
Linbanan på väg ner från från Vesuvius, var något helt annat. 
Nu skenade fanskapet. 
Fick tokspader. 
Vi landade i maskinhuset med en smäll. Alla överlevde omskakade med doften av torkad lava kvar i näsborrarna. 
En tid senare stängdes hela anläggningen. 
Ett gäng turister kom till allvarlig skada när linbanans korgar fortsätta på egen hand in till staden Neapel. Det gick åt fanderns alldeles.
Hela rasket stängdes för alltid. 
Precis så där oladdad känner jag mig inför kvällens match. Förstår inte varför. Det är som om det inte spelar någon större roll hur det slutar. Säsongen är i alla fall slut.
Därför känner jag mig som en slocknad vulkan, men 90 minuter lika spännande som Vesuvius galna linbana. 
Tips? 1-2. 
Jo, MFF vinner. 
Fattas bara annat.

Inga kommentarer: