tisdag 25 november 2014

Du får betala TVÅ gånger för samma matchprogram i Champion League!

Mycket ska man då behöva vara med om. 
Titta på de båda matchprogrammen från Malmö FF:s hemma matcher mot Olympiacos och Atlètico Madrid i Champion League. 
Det är samma program. Nej, jag skojar inte.
Och det har man mage att ta 20 kronor för vid varje matchtillfälle. 
Jag har då aldrig upplevt något liknande. 
Tänk er om Sydsvenskan eller Kvällsposten gav ut samma tidning, dag efter dag. Och tog betalt för den. 
Sicken skandal, det skulle bli.
Det är precis så MFF eller Uefa har gjort i sina matcher i Champion League på Swedbank Stadion. 
Den 1 oktober mot Olympiacos och 4 november mot Atlètico Madrid. Precis samma matchprogram. 
Och det har man mage att ta 20 kronor för vid varje matchtillfälle.
Här ovanför ser ni klubbens ordförande, Håkan Jeppsson, med samma krönika i de båda matchprogrammen. 
Så där ser programmen ut. Sida efter sida. Samma text och annonser. Exakt lika. Man tror inte det är sant, men det är det. 
Snacka om besvikelse när jag upptäckte fadäsen. Den här typen av program har ett stort samlarintresse. 
Om det blir samma mot Juventus på onsdag, vet jag inte. 
Befarar det värsta. I så fall blåser MFF eller Uefa publiken på ytterligare 20 riksdaler. Programansvarig i matchprogrammet står Malmö FF. Därför behåller jag löpsedeln.
Börjar också misstänka att det är Uefa som indirekt stoppat tidningen Metro. Det är nämligen Uefa  som styr och ställer med precis allting, i samband med CL-matcherna. Man har t o m skickat hit en egen arenachef och döpt om Swedbank Stadion. 

Inga kommentarer: