söndag 19 oktober 2014

Krutgubbarnas krutgubbe har landat i Himalaya: "Kaos i trafiken"

Från Lomma till Katmandu, Nepal, med Himalayas bergsmassiv, är det fågelvägen 641,5 mil. 
Där landade bloggens egen äventyrare, Rolle af Trollhättan, i dag, söndag eftermiddag (3,5 tim före Sverige). 
För en tid sedan skrev jag om att även Trollhättans Tidning skrev om denna 70-åriga krutgubbe till pensionär. 
Nu väntar äventyret. 
Bara el-ledningarna i Katmandu-se löpet-kan ge Vattenfall mardrömmar.
Jag har då aldrig sett på maken.
Tyvärr har jag inte i dag fått någon kontakt med Rolle. Han reser så att säga modell forntid och är icke uppkopplad. 
”Asch, sånt skit”, säger han. 
Senast jag hade kontakt med honom var vid i mellanlandningen i går i Helsingfors. Och han var laddad med energi. Såg verkligen fram emot att få fräsa omkring i de väldiga bergsmassiven. Plötsligt lyckas jag mot all förmodan ringa honom. Utan röksignal. 
Världen är allt bra förunderlig.
Allt har således gott bra. Jag är rätt säker på att han i kväll kopplar av med den inhemska ölsorten, Kathmandu. 
”Den smakar alldeles utmärkt”, har han sagt till mig. 
Jo, Rolle har naturligtvis varit i stan förut. Då tog han den makalösa el-bilden på löpet. 
På tisdag bär det av med en grupp MC-entusiaster. Rakt in i Himalaya på en Royal Enfield-cykel. 
Jag hittade ett klipp från en liknande tur på YouTube. 
Se och bli imponerad. Människan är ändå fyllda 70 år. BRUMMMmmm...

Inga kommentarer: