måndag 13 oktober 2014

Hitlers sura fisar-först på bloggen

Läste i Daily Mail om Hitlers medicinlista. 
Läste i The Independent samma sak. 
Jerusalem Post också, naturligtvis och i dag i Aftonbladet. 
Det handlade om Adolf Hitlers maffiga medicinlista med över 70 preparat. Inte konstigt alls att karln blev skogstokig. 
Nu far alltså åter listan runt i världen som en världsnyhet. Förlåt, men jag ler åt det hela. 
Så här var det.
Textbiten här ovanför är mitt första historiska inlägg på min blogg. Knapert och torftigt, minst sagt. Inga bilder, Inte ens på en pillerburk. Jag fattade nog inte grejen. Skrev mest för släkt och vänner. Internet var inte så stort på den tiden.
Det var den 8 juli 2008 och jag skrev om Hitlers medicinlista som då var något alldeles nytt och krytt. 
Jag ägnade mesta texten åt Hitlers sura fisar. Det i sin tur, kanske säger en del om min bekanskapskrets på den tiden (hipp). 
Nåväl, Hitlers uttömningarna skapade nämligen stora problem för hans omgivning. Det kan man gott tänka sig. 
I dag har Hitlers medicinlista åter blivit en världsnyhet. National Geographic visar en dokumentär som bygger en 47-sidig rapport från, American Military Intelligence. 
Faktum är att jag äger själv hela Hitlers omfångsrika medicinlista. Begriper inte varför jag inte gjorde något vettigt av det, den 8 juli 2008. 
I dag kan jag bättre. 
Mycket, mycket bättre. 
Något har man väl lärt sig efter 2635 inlägg på bloggen. 
Premiär öppningen den 8 juli 2008 blev alltså en Lomma rökare. Hitlers fyrverkeri i byxan. 
Tja, varför inte. 
Är det premiär så är det.
 

Inga kommentarer: