torsdag 9 oktober 2014

Skadan stoppar Zlatan. Fransk Nobelpristagare. Mer spännande än EM-kvalmatchen.

Det här är boysen som ska göra det. Slå Ryssland i EM-kvalet i kväll. 
Jag vet inte hur jag ska ställa mig till matchen. 
Erik Hamrèn har tyvärr lyckats dränera mitt intresse för landslaget. Bortsett från en person. Alltid är det Zlatan som lockar. 
Mannen med trollspöet spelar alltså inte i kväll.
Det borde ge alla fotbollsälskare huvudvärk.
 För min egen del, är  Zlatans frånvaro som ett blödande magsår. Där sänktes mitt intresse med några ton intressen. 
Jag får gå 50 år tillbaka i tiden för att finna mitt senaste ointresse för det svenska fotbollslandslaget. 
Det var på den tiden förbundskaptenen var en ledare från Hammarby, Lennart Nyman. 
Han var helt kass. Helkass.
Därmed blev landslaget också värdelöst under en period på några år. 
Jag led då. 
Jag lider i dag. 
Albin Ekdal borta på grund av en tåskada. Det kan jag stå ut med. 
Värst av allt.
Zlatan Ibrahimovics förbannade häl som stoppar honom. Inget kul alls. 
Det är nästan så, att det är mer spännande med Nobelpriset i litteratur. Fransmannen Patrick Modiano. Jag har aldrig hört talas om liraren.
Hur kunde det gå så här, Erik Hamrèn? 
FOTNOT. Tippa? 0-2, utan Zlatan. 3-1 med Zlatan. Suck. Vill också påpeka att jag är lika usel tippare som Mats Olsson i Expressen.

Inga kommentarer: