torsdag 11 september 2014

Magister Tutnäsa får mig att skryta

Jag skryter mer än gärna över något som är väldigt bra. 
Många författare vill göra om deckardrottningen, Camilla Läckbergs bravad. Sälja 12 miljoner böcker. Deckare. 
Någon enstaka promille lyckas. 
Nästan. 
Min son Johan gör precis tvärtom. 
Går mot deckarströmmen. 
På ett år har Johan gett ut tre barnböcker (IDUS Förlag) om Magister Tutnäsa, med lysande illustrationer av Erika Palovaara. 
Den senaste boken, Rena rama cirkusen. Boksläpp nu på lördag, mellan kl 12.00-14.00 på Lomma bibliotek.
Det här är min sanning. 
Mitt skryt. 
Jag är nämligen mäkta stolt över Johan. 
Det är egentligen obegripligt. 
Johan har under ett års tid författat hela TRE böcker. 
Givetvis kommer han att vara med på den stora bokmässan i Göteborg i slutet av september. 
Ja, det är makalöst bra gjort. 
Inte nog med det. 
Böckerna om den skönt galne Magister Tutnäsa, har också blivit en succé hos de mindre barnen i många av landets skolor. Jag vet, för jag följer framgången på nära håll, så det så. 
Nu hoppas jag det går bra för Johan på lördag. 
Förstår ni att jag är en stolt pappa? 
Brum, brum...nu kör jag ut från bloggen. Men bara för en kort stund. 
I morgon kanske jag skryter om något annat.

Inga kommentarer: