söndag 21 september 2014

Ensam mamma söker drömprinsen (här är jag)

Läser en artikel i Expressen som reportern David Lillemägi har skrivit. 
Det handlar om att TV3 nu kör ut en ny omgång av det illustra programmet, Ensam mamma söker. 
Det är tre unga snygga kärlekstörstande kvinnor som med hetta söker drömprinsen. 
”Ska det vara så svårt”, tänker jag. ”Jag sitter för böveln här”. 
Deras drömkillar listas. 
Säljare Evelina, 31, Stockholm. Drömprinsen: Ambitiös. Romantisk. Muskler hett, men inte avgörande. 
Jag kallar in hustrun. 
”Vad tror du”? 
”Ja, dina muskler tackade för sig för 40 år sedan. Ambitiös? Visst, men inte mer romantisk än en finne i baken”. 
Jaha, det där ser helt klart jobbigt ut. Klart Besked, som man säger.
Skam den som ger sig. Jag försöker med nästa. 
Nattundersköterska Sofi, 30, Göteborg. Drömprinsen: Gillar friluftsliv och stadsliv. Gillar träna och hitta på saker. 
Hustrun skrynklar ögonbrynen: 
"Sjukvårdsapparaten har du behövt de senaste 5-6 månaderna. Sofi hade faktiskt kunnat göra en insats där. Resten glömmer vi. Fast räknas det som friluftsliv, att sitta i Täppan som en hög"? 
Ännu en sågning. Rakt över disk som Clabbe brukade säga.
Jag satsar alla kort på Susanne, 32, från Östersund som är utbildad upplevelseproducent. Bara en sådan sak. Nu får det bära eller brista. 
Hennes drömkille: Driftig, ambitiös, stabil, trygg, Ha någon talang. Vi ska kunna skratta tillsammans. 
Det här ser lovande ut. Känner att jag äger hela paketet. 
Jag myser. 
Susanne i badet kan bli något för en annan mumie. 
Denna gången snörper hustrun på munnen. 
”Ja, det skulle vara det där med skrattet då. Skrattar bäst som skrattar sist. Och sist hade Susanne skrattat. Hela vägen till banken. Kom nu Tokfrans. Jag ska klippa dina tånaglar som är långa som sju svåra år”. 
Hejdå Susanne. 
Du får ta ett bad med drömprinsen en annan gång.

Inga kommentarer: