lördag 20 september 2014

Benglar och bomber skickade MFF-BLOGGEN till kyrkogården

Bilden här ovanför är en illustration av Internets väldiga kyrkogård över nedlagda bloggar. Den 20 mars 2009 startade jag upp MFF-BLOGGEN. Den 31 juli 2011 avbröts matchen mellan MFF-Djurgårdens IF. 
Bengaler och bomber. 
Just då främst från Djurgårdens supportrar. 
Jag tröttnade. 
Fick nog. 
Min MFF-BLOGG skickade jag till kyrkogården.
Det har i dag gått mer än 3 år sedan min MFF-BLOGG gick till de sälla jaktmarkerna. 
Har det då blivit någon bättring på arenorna i Stockholm, Göteborg och Malmö? 
Knappast. 
Nu har UEFA satt press på MFF. 
”Inga fler bengaler, för då”. 
Nu på söndag möts MFF-HIF på Swedbank Stadion. 
Derby-time. 
Vilket betyder stök, bök och bengaler. 
MFF har redan i år fått böta hundratusentals sura pengar för bränneriet. Därför laddar polisen upp som aldrig förr inför derbyt. 
Jag har hört det förr. 
Många, många gånger. 
Numera skriver jag om Malmö FF i mycket mindre omfattning på min huvudblogg som du läser just nu. 
Efter 278 inlägg, två år och fyra månader, tröttnade jag alltså på mitt skötebarn. 
MFF-BLOGGEN. 
Tacka bengaler och bomber för det. 
Må den vila i frid.

Inga kommentarer: