måndag 25 augusti 2014

Solbrillor

Visste ni att redan runt sekelskiftet 1900, hade det gått mode i solbrillor. Gula, blå och bruna glas, var det som gällde. 
Nu i sommar, 140 år senare, tog faster Anki en fin bild på Elina, medan fartvinden rufsar runt i hennes hår.
 När jag drog upp bilden, så ser man tammetusan farfar Börje spegla sig i solbrillorna . Kolla själv in här ovanför. 
Visst är det fräckt.
Farfar, mera känd på bloggen som Hyvel-Börje, rattar sin älskade Dodge. 
Jag slog samman bilderna. Elina sitter så att säga i bilen. 
Inte nog med det. 
För en tid sedan skrev jag om Börjes senaste fynd. 
Den engelska telefonhytten/kiosken: 750 kg skrot som nu plockas sönder. 
Bit för bit. 
”Det rör sig säkert om närmare 100 bitar, innan jag är klar. Sedan är det bara till att ta itu med näst fas. Mycket jobb återstår”, berättar Börje. 
Fast en dag ska den står där. Röd och granner som aldrig förr. 
Tänk vad man kan göra med ett par solbrillor och en söt flicka. 
Mitt i fartvinden.

Inga kommentarer: