lördag 16 augusti 2014

Margot Wallström gör succé-i Lomma!

Det är inte tal om annat. Margot Wallströms (s) besked om politisk comeback, har fått de socialdemokratiska partidistrikten i landet att gå i spinn. 
Margot lika med en socialdemokratisk framtidstro som får Alliansregeringen att bli torr i näbbet. 
”Vi hade ett välbesökt valupptaktsmöte i Lomma i torsdags kväll. Många härliga politiska samtal och så gladdes vi åt Margots intåg på arenan igen”, säger Lisa Bäck, socialdemokratiskt oppositionsråd i Lomma.
Socialdemokraterna gör alltså vågen av lycka över valloket Margot. 
I dag lanserades också Göran Persson som utrikesminister om socialdemokraterna vinner hösten val. 
Det tror varken jag eller det tidigare oppositionsrådet (s) i Lomma, Karin Lyberg, på. 
Karin tittade hem i dag med en bukett blommor till mig. Ett vackert plåster på mina ömma sår. 
Tack Karin, för omtanken. 
Göran Perssons namn har läckts ut, just för att bränna honom. Det kan också vara så, att något (gissa själv) vill dämpa Margot-effekten med trötte Göran. 
Politik har sina smutsiga sidor. 
Samtidigt passade Karin på och köpa mitt sista exemplar av min son Johans hyllade bokserie om Magister Tutnäsa. Karin köpte den första boken. 
Den tredje Tutnäsa boken, ”Rena rama cirkusen”, boksläpp den 13 september kl 12.00 på Lomma Bibliotek. 
Jag kommer. Fattas bara annat. 
Undrar just över om Lommapolitikerna kommer? 
FOTNOT: Vågenbilden på löpet, är en illustration. Jag plockade också in ett löp från i maj 2013 med moderaten, Anders Berngarn. 
Vad gör man inte för jämviktens skull. HIPP!

Inga kommentarer: