fredag 1 augusti 2014

Lommaborna under ATTACK!

I dag startar augusti. Det är också starten för sommarens stora plåga: getingen. 
Anticimex har redan gått ut och varnat för något av rekordinvasion under augusti månad. Dessa små illbattingar har redan börjat värma upp vår Täppa. Några små attacker har vi redan kunnat konstatera. 
Fast det har mest varit getingar som varit ute och checkat läget. Rekat, så att säga. 
Lotta stannade till utanför staketet, i dag, för trevligt bloggprat. Genast sattes hon under attack. 
Hennes burriga hår blev en för stor frestelse. Lotta fick fly. Tyvärr hann jag inte med i svängarna. 
Missade en dramatisk bild.
Ett getingstick är inte att leka med. Är du allergisk kan det t o m vara livsfarligt.  
Fråga min släkting Per-Arne i Karlskoga. Han vet om någon. 
Därför sätter vi ut saftburkar och annat för att ta död på getingen. Mest använder vi en vanlig flugsmälla som det finns ett rikligt utbud av: allt från en tia till en mer lyxig variant i bambu och kork för 135 riksdaler. 
Varför inte prova slå ihjäl getingen med en gitarr-flugsmälla?
Kanske du föredrar en riktig mordmaskin? 
För några år sedan skaffade vi en el-flugsmälla som steker getingen. Det osar inte grillad korv precis. 
På nätet hittade jag, The Bug-A-Salt, pump-action. 
Ett vapen som jag inte riktigt fattar, mer än att den suger in getingen och avrättar den med salt, eller någon sådan mordvariant. Den är skapad av konstnären Lorenzo Maggiore. 
Snart skickar man väl upp en drönare som bombar alla getingar. 
Gadd ur, heter det väl då.
Ja, jävlar i min lilla låda.

Inga kommentarer: