söndag 31 augusti 2014

Handkirurgen i Malmö vattensjuk. Patienter stoppas!

I morgon, måndag, skulle jag till Handkirurgen på Skånes Universitetssjukhus i Malmö. Planen var att eventuellt operera mitt onda vänstra pekfinger. 
Oron över regnkaoset fanns där under söndagskvällen.
 Skulle jag kunna ta mig in till sjukhuset, utan riskera drunkna i bilen? 
Då ringer telefonen. Det var från just Handkirurgiska kliniken. 
”Vi kan tyvärr inte ta emot dig i morgon. Vi kan inte ta emot några patienter alls. Jag sitter nu och ringer runt. Hela källaren på Handkirurgen är vattenfylld och har slagit ut allting”, berättar en sköterska för mig. 
Ja, det är t o m så illa att hon sitter i en helt annan byggnad och ringer runt. Hela Handkirurgen är nämligen stendöd. Absolut ingenting fungerar. 
Den stressade kvinnan lovar höra av sig, när de får ordning på den vattensjuka verksamheten igen. 
”Då får du en ny tid”. 
Vi enades om att jag fortsätter käka två tunga penicillinsorter. 
En lättnad infann sig. Jag slipper ut bland vattenmassorna i morgon. 
Det blev i alla fall en sen kvällsnyhet. 
På bloggen.

Inga kommentarer: