onsdag 13 augusti 2014

GLADNYTT: Lommas första SPORTBAR öppnar!

Efter den senaste tidens rapporter om Lommakrogar som ska säljas och byta ägare, kommer här en glad krognyhet. 
I mitten av september öppnar Lommas första SPORTBAR av paret Frank och Cathrine. 
”Det blir allsvenska matcher och husmanskost på menyn. Sportbaren kommer att heta Gasolin”, berättar de för mig.
 ”Äntligen”, svarar jag. 
”Den är efterlängtad. Gasolin. Kim Larsen. Rätt”.
 
Gasolin kommer att blomma upp, där Lommas postkontor låg innan det revs vid Centrumtorget. 
I stället för frankerade brev, kan man inom en snar framtid ta sig en pilsner och kolla in även Champion-och Premier League. 
Se där, det var väl en trevlig liten positiv nyhet i Lommas svajiga krogdjungel. 
När jag ändå gasade omkring med Gudfadern (rullatorn) över torget, sprang jag på Lisa Bäck, byns socialdemokratiska oppositionspolitiker. 
Röda-Lisa som alltid är glad (härligt) kom som på beställning. Hyvel-Börje hade nämligen hört av sig. 
”Calle, hjälp mig få fram den rätta röda färgkoden till min engelska telefonkiosk (se inlägget nedan)”. 
Röda-Lisa borde veta, men ack nej då. 
Ja, sicken dag.
OBS! Missa inte, Anders tar parti”, SVT1 i kväll kl 21.00. Komikern Anders Jansson tar tempen på Lommas moderater. 
Och så skriver Lomma kommun på sin hemsida: 
Varning! 
 Någon utger sig för att vara hemtjänstpersonal Vi har fått vetskap om att någon försöker lura äldre i kommunen, de utger sig för att vara från hemtjänsten. Detta är polisanmält.

Inga kommentarer: