tisdag 5 augusti 2014

Blå Cafèet i Lomma sålt

Efter sju års slit med husmanskosten sålde Ina Troedsson sin rörelse, Blå Cafèet. Det är en omtyckt restaurang i Lomma. 
Läget formidabelt. Alldeles intill ett sommarfagert Öresund vid södra infarten till Lomma. 
Husets specialitet är vällagad husmanskost. 
Varje onsdag under sommaren, har Ina också bjudit upp till mogendans . Candix, Hedins trio osv, på utedansbanan Det har varit mycket populärt. 
”Nu är det slut. Jag måste få vila lite. Den 15 augusti tar en ny ägare över Blå Caféet. Vem det är, är inte offentligt ännu”, säger Ina Troedsson kryptiskt till mig, medan jag smaskar i mig en Schweizerschnitzel med brynt potatis och skysås. 
Ursäkta , mitt herrskap, men den smakar många gånger bättre än en Wienerschnitzel i Wien. Jag vet, för jag har testat. I Wien. 
Enligt mina välunderrättade källor, är den nya ägaren till Blå Cafèet en skånsk gästgivare. Räkna med förändringar.
Spännande, så säg.

Inga kommentarer: