lördag 5 juli 2014

Topp-politiker i Lomma nobbade Almedalen!

Medan Almedalsveckan i Visby, utvecklats till Sveriges hetaste politiska mötesplats, drar topparna i Lomma till skogs och Turkiet. 
Det socialdemokratiska oppositionsrådet, Lisa Bäck, drog till skogs i Knivsta kommun. Kommunhövdingen, moderaten, Anders Berngarn, låter svalka sina tår i turkiskt badvatten. Jag förstår dom, mer än väl. 
Almedalen har nämligen också utvecklats till partiledarnas speciella tummelplats. 
Ja, sedan behöver vi alla ladda våra batterier. 
Varför inte då välja skogen eller Turkiet?
Det känns befriande.
Det kom en semesterhälsning från Anders Berngarn (m) i Turkiet. Helt stilenligt med en indianhövding på t-shirten: 
Hej Calle 
Befinner mig just nu i Turkiet (Alanya). Laddar batterierna för en viktig valrörelse i augusti. Har fyra veckor semester som kommer, om vädret tillåter. Hemma i Lomma igen blir det mycket båtliv. Vårt partiprogram behöver jag inte läsa in, det kan jag utantill. 
Soliga hälsningar från Alanya 
Anders
Lisa Bäck (s) skriver från skogen: 
Hej Calle 
Ja, jag har just nu semester och är på "landet" i stugan vid den lilla sjön i skogen i Knivsta kommun. 
Kallt och regnigt har det varit, så vi har tillsammans med två barnbarn och deras föräldrar bl.a. fiskat abborrar som vi rensat, fileat, mjölat och smörstekt. 
Vi läser böcker, spelar spel och går promenader när regnet håller upp. 
Jag har också besökt min mamma i stan som behöver en hel del uppmuntran. 
Hon blev änka i våras och har nyligen bytt ut en hjärtklaff. Träffade också den fantastiska hemtjänsten. Gick en liten promenad, så mamma fick lite frisk luft. 
Följer förstås "läget" i politiken via telefon, mail, hemsidor, tidningar osv. Inte minst alla utspel i Almedalen. 
Somriga hälsningar 
Lisa
Lisa Bäcks Knivsta är mer berömt genom Gösta ”Knivsta” Sandberg (1932-2006). Kallad Sveriges sista allroundidrottsman på elitnivå. 52 landskamper i fotboll, 8 landskamper i ishockey samt 3 landskamper i bandy. Guldbollen 1956. 
Slå den meritlistan, den som kan. 
Och tack för sommarhälsningarna.

Inga kommentarer: