onsdag 16 juli 2014

”Min blogg drivs av lust och fägring stor”

Den senaste statistiken om världsomspännande bloggaktivitet publiceras av Technorati. Siffran över hur många bloggar det finns i världen löd på över 170 miljoner. 
Du kan också lägga till på en höft ytterligare 100 miljoner kinesiska bloggar. 
Flest internetanvändare har Kina med 641 miljoner. I Sverige är siffran 8,5 miljoner. 
Tro inte att bloggande knäckts av Facebook, Twitter osv. Nej, vi blir bara fler. 
Hur som helst, så förstår ni att det gäller att sy fast den som surfar in på ens blogg. För det går fort. 
Vi far som vildar runt på nätet. Hela världen. Tålamodet är nästan obefintligt. 
Jag bryter gärna av mina blogginlägg med en bild. Det gäller således att skriva kort. 
Redan nu är texten för lång. Därför kör jag en bild.
Här ovanför kan ni se ett diagram från Technorati. 
Överst visar på bloggarnas åldersfördelning. Underst hela världen.
Jag som alldeles för fort snart fyller 68 år, är av den sällsynta sorten som har en blogg att vårda. 
Dinosaurie-bloggarna. 
Vi är inte alls många. Det är väl demensen som förr eller senare slår ut oss Gubbar och Gummor. 
Längre än så blir inte denna textbit.
Min blogg drivs och skrivs av lust och fägring stor. Har du inte lusten, blir bloggen inte mycket till blogg. 
Hur gör du? 
Vad får du allt ifrån? 
Frågor jag ofta får. 
Svar: kreativitet, men främst lusten. Viktigast. 
I bästa fall kan bloggen t o m bli till en fägring stor. 
Nu är texten kort och bra. Därför slutar vi här. 
Fägringen får vi ta en annan gång.
Hängde du med? 

Inga kommentarer: