torsdag 17 juli 2014

”Jag är 16 år! Facebook räddar min dag”

Det finns många löjliga undersökningar. I dag kartläggs allt och alla. Gränserna har flyttats fram. Ingen kommer undan. 
Den som lägger en fis på tvären, riskerar hängas ut i en ny omvälvande kartläggning. 
På Facebook pågår jämt och ständigt olika varianter. 
Det här är den senaste jag ställt upp på. 
Min mentala ålder. 
Jag är alltså 16 år.
Från 67 gråa år till 16 friska med hela livet framför mig. Jag måste säga att jag gillar läget mer än någonsin. 
Det är knappt jag i dag minns tiden som 16-årig yngling. Givetvis hade jag drömmer om framtiden, precis som i dag. Även om drömmarna numera börjar bli malätna. Men skam den som ger sig.
Jag svarade på nio rätt så töntiga frågor. Det var allt. Mer behövdes inte, för att sänka min ålder till 16 år. 
”Ja men, det stämmer, så rätt så”, kvittrar en inte alls förvånad hustru. 
Då skulle ni varit med, när jag såg dagens ljus på Uppsala BB den 11 augusti 1946. Far blev förvånad över vilken praktfull baby som visades upp. 

Inga kommentarer: