torsdag 31 juli 2014

Från botten till toppen-resan åter till livet

Från botten till toppen? 
Nåja, än är jag inte där, men på väg. 
Bit för bit. 
Dag för dag. 
Bottenläget ser ni på löpet. 
Blåslagen och livsfarligt skadad efter olyckan den 3 april. Då var det inte mycket med herr Rockbäck. 
Huvudet uppsvällt som en ballong. Nästan uträknad, men bara nästan. 
Min livsvilja gick segrande ur striden med liemannen. Fast det hängde på det berömda håret. Icke att förglömma familjens enorma insats. Också livsavgörande.
Därför är det extra roligt att kunna summera juli månads aktivitet på bloggen. Det här är inlägg 35 denna månaden. 
Det är en tämligen normal produktion i texter och bilder. För min egen del, är kanske bäst att tillägga. Det får en stackars sate vara nöjd med. 
Detta trots att mitt revir endast består av Täppan. Tämligen smalt upptagningsområde, om Herrskapet förstår vad jag menar. Än så länge, är kanske bäst att tillägga. 
Mitt bloggande är för övrigt en utmärkt medicin. 
Dessutom receptfritt.
Skapandet av löpsedlar är en kul utmaning. Några av juli månads skörd ser ni här ovanför. Vilken som varit roligast att trixa till?  
Driften med Gudrun Schyman. 
Ett löp som jag tycker är rätt så kul. Fyndigt. Faktiskt. 
Mitt bloggande har varit en viktig del i min resa åter till livet. En resa som är säkrare än åka tåg med solkurvor och nedfallande kontaktledningar. 
Fast nu ser jag fram emot att må toppen på allvar. Jag är på väg. Bottenläget är ett dystert minne blott. 
Heja livet! 
Vi syns i augusti.

Inga kommentarer: