lördag 26 juli 2014

Fenomenet Ernst klyver Sverige

Ärligt talat, så blir jag inte riktigt klok på Ernst Kirchsteiger. Jag har också undviket honom i alla år. 
För att råda bot mot min avighet mot människan, började jag titta på årets upplaga av, ”Sommar med Ernst” i TV4. 
Jodå, jag blev fast. 
Varför begriper jag inte. 
Eller? 
Jo, kanske ändå. 
Ernst trollbinder tittaren med sina poetiska utläggningar som lindar in hans förnämliga konstnärliga hantverkskunnande. 
I varje fingertopp. 
Antingen med hammare och spik eller bland grytorna på spisen. 
Du tittar på honom om du älskar honom. 
Du tittar på honom om du hatar honom. 
Du tittar likt förbannat. 
Människan är ett fenomen. 
Ernst går bara inte rakt genom rutan. Ernst SÄTTER sig bredvid dig i TV-soffan.
En sak är då säker. 
Ernst klyver Sverige i två delar. 
På Flashback antingen hatar eller älskar man honom. 
Jag gjorde en test bland mina vänner på Facebook. Samma där. 
Antingen är Ernst en fjant, rikstönt eller en skön typ som många gillar. 
En tycker att han bara är för mycket. Det där kan jag hålla med om.
Hur som helst, tycks de flesta ha sin åsikt om Ernst.
Märk väl. 
Ernst ställer aldrig upp i några lekprogram. Kan inte ens tänka mig Ernst tacka ja som programledare i Melodifestivalen. 
Respekt!

Inga kommentarer: