lördag 19 juli 2014

BREAKING NEWS: Lyxkrogen Oliveras i Lomma säljs!

Aj, aj, det är inte alls bra. En nyhet i högsommarhettan som skakar om. 
För fem år sedan etablerades lyxkrogen Oliveras. ett smörgåskast från Lomma Beach. 
En av ägarna, Olivera (lilla bilden), bekräftar för mig: ”Restaurangen är utlagd till en mäklare till försäljning. Jag känner mig sliten efter alla år inom branschen. Sedan skadar det inte med en ny ägare som har nya fräscha ögon. Jodå, det finns intressenter, men vilka kan jag inte avslöja”, fortsätter Olivera.
Oliveras betyder b.l.a. förstklassig Medelhavsmat. Fast det krävs gäster för att få det att gå runt. Lommaborna har inte ställt upp i den omfattningen som krävs. 
Det varnade jag för redan vid öppningen. Folk har klagat till mig över priserna. Är det klass får man också betala för det. 
Själv åt jag en gåsmiddag i höstas på krogen som var en kulinarisk upplevelse. Efteråt kelade jag med barnbarnet, Liv, av lycka (bilden här ovanför). Det var, Gott Folk, en måltid som heter duga.
När ett eventuellt köp kan vara genomfört står skrivit i stjärnorna. Sådana här affärer har sin tid. 
”Ja, det kan dröja ett år. Fram till dess kör vi på för fullt, avslutar Olivera vårt samtal. 
Kanske Zlatan hinner med ännu ett besök. 
Den som lever får se.

Inga kommentarer: