måndag 16 juni 2014

Utrikeskorren krossar kommunismen

En överkörning av kommunismen av sällan skådat slag. Utrikeskorrespondenten Kjell Albin Abrahamson rattar den väldiga maskinen i sin nya bok, ”Låt mig få städa klart” (Hjalmarson & Högbergs förlag). 
Det är en uppgörelse med kommunismen i Sverige som täpper till truten på landets rödrockar. 
Kjell Albin genomför en storstädning som får mig att gapskratta åt allt gullande med kommunisterna i Sverige. 
Jag lovar, ingen lämnas utanför. 
Jan Myrdal är en dåre. 
Rödrocken och skådisen, Sven Wollter, får sig en rejäl smocka. 
Damlandslagets helgonförklarade rödrock, Pia Sundhage, är en nyttig idiot. 
Rockaren och rödare än Stalin, Jerry Williams, uppenbarligen tondöv av kommunismens blodiga historia. 
Kommunisternas partiledare i Sverige: från Sven-Lasse Linderot via Hilding Hagberg, CH Hermansson, Lars Werner, Gudrun Schyman, Lars Ohly till dagens Jonas Sjöstedt, sågas längst fotknölarna. 
Inget kommer undan. 
Jag har sällan haft så roligt, när jag läst en bok. 
Jag känner väl till kommunismens historia, inte bara i Sverige utan från skägget Karl Marx och framåt. Lenin, Stalin och allt vad galningarna heter. 
Precis varje rad Kjell Albin Abrahamson skriver, känner jag också så väl igen. 
Det här är en bok som alla borde läsa. 
Märk också med vilken tystnad boken bemöts i Sverige. 
Även gaphalsarna i rödvinsvänstern håller truten.
Det är det som skrämmer mig allra mest.
FOTNOT. Bilderna är montage av mig.

Inga kommentarer: