fredag 7 februari 2014

OS invigningen-startskottet för TV-hysteri!

Tro inte annat, än att jag älskar olympiader, sommar som vinter. 
Min första vinterolympiad var i Cortina, Italien, 1956. Jag säger bara Sigge Ericsson och Sixten Jernberg. Då fick vi lyssna på Lennart Hyland i ångradion. 
Mitt första vinter-OS i TV var några bandade snuttar från Squaw Valley, USA, 1960. 
Där var det skidskytten Klas Lestanders guld som fick mig att upptäcka vapenbruk i skidspåren. 
Svensk TV började alltså med en mjukstart. Sedan har det blivit värre och värre och värre och VÄRRE, som vinter-OS i Sotji. Maken till TV-utbud får man leta efter. 
Hur ska vi plågade tittare hitta rätt i denna tävlingsdjungel? 
Jag valde på måfå måndagens TV-sändningar från OS i Sotji. 
Ja, ni kan själva ta del av röran här nedanför. Ändå är jag inte riktigt säker på att jag fått med alla sändningsfönster. 
Jag har tolv rutor i brillorna på bilden med bloggens OS-hatt. Alla mina rutor räcker knappt ens till. 
Panik-TV? 
Ja, just det. 
FOTNOT: Till dagens invigning kostar de dyraste platserna 10 360 spänn. De billigaste kan du få för 1263 kr med dagens kurs, rubel/svenska kr.
Svarta börsen? 
Ingen aning.

1 kommentar:

bgp sa...

Jag som trodde du skulle bojkotta Sotji OS?