lördag 1 februari 2014

Lördagsmys i Lomma: Melodikrysset havererade-Melodifestivalen räddningsplanka

Morgonen i dag blev precis så trivsam som alla önskar en lördag ska starta. 
Lördagsmys. 
Fast det började med ett havererat Melodikryss. 
Boende i brf Skrattmåsen i Lomma samlades för frukostbuffé och gemensam trevnad med Melodikrysset. 
Problemet var bara att Melodikrysset i radion startade en timme tidigare denna lördag. Ja, så vi missade hela karusellen. 
Då trädde bloggen in och räddade föreställningen med Melodifestivalen som drar i gång i kväll från Malmö i SVT.
Jag presenterade låtlistan. 
Alla skrockade och suckade, för ingen hade hört några av låtarna. 
Vad gör man? 
Vi röstade ändå. Så för första gången får ni kvällens låtar med artister. 
OHÖRDA! 
Jag lovar. Det blev många glada skratt. Någon försökte sig på och sjunga Bedroom med Alvaro Estrella. Det var ju lördag morgon och lät sisådär. 
Roligt hade vi i alla fall och vann gjorde Bygdens son med Sylvester Schegel, så nu vet ni det. Mindre roligt hade föreningens ordförande Flax. 
Han är som jag en sportnörd. OS heligt. Problemet. Flax hade i förvirringen bokat en resa till Mexiko samma dag som OS börjar i Sotji. 
”Och så kommer jag hem samma dag som OS slutar. Jag kan inte sova”, suckade han och vi andra gapflabbade av skadeglädje, för sådan är vänskapen när man har lördagsmys.
Sedan sjöng vi alla Casanova med Elisa (utom Flax) och gick hem-se det var en härlig morgon med klang i sinnet.

Inga kommentarer: