onsdag 29 januari 2014

Rekordbloggen i Lomma!

När jag vaknade i morse och loggade in på bloggen, fick jag närmast en Lidnersk knäpp; ett svenskt uttryck som syftar på en plötslig höjning av en persons intellektuella förmåga (Wikipedia). 
Jag ligger nämligen på andra plats på ToppBlogg som listar 8927 bloggar i Svea Rike. Det är naturligtvis rekord för bloggen. 
I måndags skrev jag om att jag låg på tredje plats. Och nu andra plats bland 8927 listade bloggar i landet. 
Det är naturligtvis vansinnigt roligt. En märklig framgång för en blogg som skrivs av en gammal Gubbe. 
En pensionär som aldrig ens skriver om mode, läppstift, porr, handväskor för 50 000 spänn, kor på landet, min nyfödda baby eller mitt spännande familjeliv. 
Nu är det så, att jag varit med så länge i livets karusell, att jag tar det för vad det är. Den Lidnerksa knäppen slänger jag på sophögen och satsar på första platsen. 
Här kommer jag!
 

1 kommentar:

Team Hoodin sa...

Kul att du klättrar i listan! Vi på Hoodin njuter av dina härliga artiklar och sinne för humor! Och vi hoppas att vi via Hoodin sprider din blogg vidare till nya läsare!
https://hoodin.com/Sverige/Skane/Lomma/Lomma-Centralort