måndag 18 november 2013

Mitt föredrag flyttas

Så här såg det ut den 27 november 2007. Om några dagar är det sex år sedan. En praktfull byggarbetsplats. 
Snart nog skulle Lommas nya bibliotek resa sig som fågel Fenix ur askan. Den lilla inlagda bilden är från den 2 januari 2009. Den visar hur Lommas nya fräscha kulturborg blev i färdigt skick. 
Det är inget snack om saken. 
Biblioteket har blivit en stor succé. En tummelplats med en härlig bladning av litterära möten, konstutställningar, spännande föreläsningar och sagostunder för barnen. 
Det finns bara ett problem. 
Biblioteket känns i dag för litet. 
Därför måste mitt föredrag i morgon kväll den 19 november kl 18.30, flyttas till kommunhusets stora sessionssal. Huset som skymtar bakom grävskopan. Det finns helt enkelt inte plats för alla i det lilla föreläsningsrummet. 
Jag kunde väl aldrig drömma om ett sådant intresse för min enkla person.
 Och du. 
Jag håller på i en timme. 
3600 sekunder. 
Bara en sådan sak. 
Ingen kommer att missa Sverige-Portugal. Matchen börjar 20.45.
Välkomna!

Inga kommentarer: